Magdalena Málková se narodila v srpnu 1975 v Praze, studovala gymnázium v Kralupech nad Vltavou, pak roční studium na Státní jazykové škole v Praze (angličtina, němčina). Studovala ekonomii na Západočeské univerzitě v Plzni, studia nedokončila. Vystudovala pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy, obor Učitelství pro 1. stupeň základní školy, specializace výtvarná výchova. Státní zkoušky složila z českého jazyka a literatury s didaktikou, z matematiky s didaktikou, z pedagogiky, z výtvarné výchovy s didaktikou.
Do doby, než se jí narodily děti (má dvě - devatenáctiletého syna a patnáctiletou dceru), pracovala v zahraničních firmách jako nákupčí. Před deseti lety stála u zrodu webu Dětské stránky (www.detskestranky.cz) a od tvorby pro děti už byl kousek k pedagogice. Předtím ještě pár měsíců strávila na pozici šéfredaktorky v PPF Media.
Absolvovala kurz pro lektory komunitního individualizovaného vzdělávání (Projekt CZ 1.07/3.2.11/02.0033), absolvovala kurzy Montessori pedagogiky (Montessori ČR, dr. Eva Štarková), systému Začít spolu (letní škola pod vedením Kamily Zemanové), kritického myšlení (lektorka Nina Rutová), integrované tématické výuky, forem hodnocení a zpětné vazby, kurzy školní legislativy. Absolvovala školení písma Comenia Script.
V létě 2015 absolvovala letní školu s metodou Hejného v předmatematické výchově, v létě 2016 letní školu Hejného matematiky pro 1. stupeň (pokročilí). Na University of London absolvovala kurz ICT in primary education: Transforming children's learning across the curriculum (e-learning). Absolvovala kurz mentoringu pro učitele (JOB o.s.), od roku 2017 spolupracuje se společností H-mat jako lektorka, od roku 2018 jako certifikovaná lektorka. V listopadu 2019 byla jmenována tutorkou. Je členkou týmu MŠ v Hejného metodě, spoluautorkou Příručky pro MŠ - Hejného metoda. Pracuje jako mentorka v projektu kolegiální podpory Hejného metody. Je ve specializovaných týmech Hejného metody: výuka matematiky Hejného metodou v malotřídních školách, Hodnocení.
Od roku 2019 je členkou Národního kabinetu matematiky a jejích aplikací.
V roce 2020 (březen - červen) působila jako učitelka matematiky v pořadu České televize UčíTelka. S Českou televizí spolupracuje i jako rešeršistka ČT edu.
Spolu s doc. Jirotkovou a dr. Slezákovou vedla v roce 2020 a 2021 webináře pro SYPO - násobení na 1. stupni ZŠ, individualizace ve výuce matematiky, geometrie rukama a slovní úlohy na 1. stupni ZŠ.
Od roku 2020 působí v projektu Inovace ŠVP ve školních družinách a diferenciace výuky matematiky na 1. stupni ZŠ (H-mat o.p.s. a Nová škola o.p.s.).
Jako autorka spolupracuje s vydavatelstvím Jiné knihy a Učitelnice, vytvořila výukové materiály pro hru na flétnu pro děti, pro nakladatelství Portál napsala knihu Hrátky s písmenky, čísly a obrázky, pro Oxford University Press vydala soubor pracovních listů k učebnici Chit Chat. Vydala stovky materiálů pro rodiče i učitele (mj. pracovní sešit pro pera Frixion nebo Povídánky pro rodiče předškoláků k rozvoji komunikačních dovedností a schopností). Pro Dětské stránky napsala sady pracovních listů určených učitelům i rodičům na nejrůznější témata (matematika, čtení, český jazyk, tematické sady). Spolupracovala s Výzkumným ústavem pedagogickým jako autorka digitálních učebních materiálů. Pracovala na obsahu soutěže Puntíkova olympiáda (pro MŠ). Externě přispívá do časopisů i on-line webů, psala články např. pro server MY89.cz, působila jako externí redaktorka webu Flowee.cz.
Zkušenosti ve výuce má z malotřídní školy v Sokolči, kde učila angličtinu, pracovala i jako učitelka v MŠ Montessori (Poděbrady, Kolín), jeden rok působila jako učitelka a zřizovatelka ve škole Jedna radost v Poděbradech.
Hraje na klavír, flétnu, kytaru. Mluví anglicky (státní jazyková zkouška), německy (středně pokročilá) a ovládá základy ruštiny.
Motto: "Dělej vše tak, jak nejlépe umíš."
A odpovědi na otázky, na které odpovídala i Dita Nastoupilová, i pan ředitel Tomáš Ort.
Otázky a odpovědi:
Co si představíte pod slovem PROSPERITA?
Pod slovem PROSPERITA si představím další slova a pojmy: úspěch, budoucnost, rozvoj, bohatství.
Chci, aby děti z naší školy odcházely s tím, že budou mít našlápnuto k úspěchu do budoucnosti a budou všemi směry bohatě rozvíjet svou osobnost.
Jaké tři lidské vlastnosti jsou pro vás nejdůležitější?
Respekt, tolerance a smysl pro humor. A pak asi milion dalších vlastností.
Co považujete za svůj největší životní úspěch?
Za svůj život jsem poznala mnoho úspěchů i proher. Za ty největší úspěchy považuji narození svých dětí. Taky to, že v dobách proher jsem se mohla obrátit na své přátele a rodinu.
Za úspěch považuji i to, že můžu dělat to, co dělám. Že mám doma zázemí. Že mám velké učitele ve svých dětech. Že jsem mohla procestovat skoro celý svět, abych zjistila, že Praha je nejkrásnější město na světě. Že jsem poznala, že všechno zlé je pro něco dobré. A že jsem potkala ve správnou dobu ty správné lidi. Je toho plno. Považuji se za optimistu a úspěchy a radosti mě provázejí poměrně často (nebo to tak aspoň vidím a vnímám).
Žádné komentáře:
Okomentovat
Abyste nebyli anonymní, budeme moc rádi, pokud ve výběru KOMENTOVAT JAKO vyberete předposlední možnost (název/adresa URL) a do políčka NÁZEV se podepíšete :)
Děkujeme za komentáře!