Nedávno jsme Vás začali seznamovat s pilíři vzdělávání v základní škole Prosperity. Dnes navážeme na článek o prvním pilíři (Učit se poznávat).
Práce ve skupinách, učebních koutcích v rámci tematické výuky i
ostatních učebních bloků nabízí dostatečné množství prostoru k rozvíjení
sociálních dovedností žáka, vzájemné komunikaci mezi vrstevníky i
napříč celou školou, řešení problémových situací a přijetí následné
zodpovědnosti za vlastní učení. Jedná se o řadu na sebe navazujících
prostředků a učebních struktur, které umožňují rozvíjení funkční
gramotnosti žáků, praktických dovedností potřebných pro další život.
Co si představit pod pojmem UČIT SE JEDNAT?
- vytváření praktických dovedností
- respektování rozlišných sociálních prostředí
- smysluplné trávení volného času
- aktivní rozvíjení a ochrana fyzického, duševního a sociálního zdraví
- aktivní přístup v rámci různých svépomocných skupin při sociálních činnostech
- profesní kompetentnost
- způsobilost v rámci práce v týmu
- iniciativa a zodpovědný přístup
- všestranná a účinná komunikace a tvořivé řešení problémových situací
- jednání v podmínkách různých sociálních a pracovních činností
O třetím pilíři - UČIT SE ŽÍT SPOLEČNĚ - se dočtete v tomto článku.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Abyste nebyli anonymní, budeme moc rádi, pokud ve výběru KOMENTOVAT JAKO vyberete předposlední možnost (název/adresa URL) a do políčka NÁZEV se podepíšete :)
Děkujeme za komentáře!