Jak bude vypadat plán dne v mateřské škole? Na co všechno se můžou děti těšit?
Přečtěte si podrobný rozpis činností, které budou děti provázet v naší školce.
Plán dne najdete i na stránkách mateřské školy (v menu nahoře).
Na odpoledne plánujeme i další aktivity pro děti, které do naší mateřské školy nechodí. Bližší informace už brzy.
RANNÍ BLOK
7:00 – 8:30 ranní klub, ranní úkol
- ranní klub (relaxační a odpočinkové aktivity dle vlastní volby dětí)
- ranní úkol (práce před společnou činností učebního bloku: individuální nebo skupinová práce) je postaven tak, aby evokoval činnost dětí k danému tématu. Většinou jsou úkoly zaměřené na podporu komunikace, práce ve skupině, vyhledávání či zjišťování různých informací, řešení problému či jiné podobné úkoly rozvíjející sociální dovednosti a kompetence dětí.
snídaně (hygienické návyky)
DOPOLEDNÍ BLOK
8:30 – 9:15 - ranní kruh / ranní setkání
Ranní kruh poskytuje prostor pro motivaci k tématu, o kterém se budou děti učit, povídat. Převážná část činností je věnována především správné výslovnosti, rozvoji slovní zásoby a mluveného projevu.
K přechodu mezi jednotlivými činnostmi a k modelování různých situací je využíváno prstových loutek. Formou obrázkových příběhů, klíčových obrázkových symbolů se děti seznamují s probíraným tematickým okruhem i činnostmi, které následují v průběhu celého dne.
Po ranním kruhu následuje učení se připraveného učiva z jednotlivých vzdělávacích oblastí formou různých didaktických her. Děti pracují samostatně nebo kooperativně ve dvojicích či malých skupinách. V principu se v této části dne jedná o učební aktivity, při nichž pracuje celá skupina dětí na společném zadání.
9:15 – 9:45 - svačina (hygienické návyky)
9:45 – 10:30 - práce v učebních koutcích, hodnotící kruh
Důležitou součástí dne je i práce v tzv. učebních koutcích, která si děti volí podle daných pravidel, jež zajišťují takové podmínky, aby dítě mohlo v rámci vyhlášeného tematického týdne projít všemi činnostmi v učebních koutcích a řešit úlohy.
Úlohy jsou zadávány tak, aby vedly děti ke spolupráci, vzájemné pomoci, ale i zodpovědnosti za odvedenou společnou práci.
Úlohy, které jsou pro děti v učebních koutcích připravené, se vztahují k tematickému týdnu, s kterým se v daném období pracuje.
Při této práci nastává v týmu situace, kdy se vedle sebe (v tentýž čas) odehrávají různé činnosti. V tuto chvíli se učitel zhostí role pozorovatele, pomocníka a organizátora.
Práce v učebních koutcích umožňuje mnohem větší individualizaci, než práce frontální.
10:30 – 11:30 - volná hra (pobyt venku – zahrada, hřiště; program v prostorách učebny)
V rámci pobytu venku je časového prostoru využíváno nejen k volné hře, pobytu venku apod., ale i k různým tematickým výpravám, kde děti společně plní řadu úkolů, které si pro ně učitel připravil. Veškeré činnosti jsou vzájemně propojeny s tématem daného období.
11:30 – 12:00 - oběd (hygienické návyky)
12:00 – 12:45 - příprava na odpolední odpočinek (hygienické návyky)
12:45 – 14:15 - odpolední odpočinek
V rámci odpoledního odpočinku probíhá klidový režim na lůžku. V případě, že dítě není již na odpolední odpočinek navyklé, je přihlíženo k individuálním potřebám dětí.
14:15 – 14:45 - svačina (hygienické návyky)
ODPOLEDNÍ BLOK
14:45 – 16:00 - odpolední aktivity (volné činnosti v rámci ITV)
V rámci odpoledních činností přirozeně navazuje na dopolední činnosti odpolední blok činnostních aktivit a zajišťuje tak kvalitní využití volného času s ohledem na rozvoj sociálních a manuálních dovedností dětí.
Jednotlivé oblasti aktivit jsou v rámci týdne děleny do několika oblastí:
15:00 – 16:00 h - pravidelné aktivity
pondělí - anglický jazyk a sportovní a pohybové činnosti
úterý - keramika
středa - klub nečtenářů a výtvarný ateliér
čtvrtek - matematika podle prof. Hejného
pátek - ekolístky, anglický jazyk
Činnost v rámci odpoledního bloku je pro dítě dobrovolné. Je mu nabídnuta možnost volby, zda chce využít dané nabídky činností či nikoliv. Pokud se dítě nezapojí do aktivit v rámci odpoledního bloku, pracuje individuálně s nabízenými pomůckami v prostoru učebny MŠ.
V rámci odpoledního bloku je možné docházet jen na jednotlivé bloky odpoledních činností v čase 15 – 16 h do počtu určené kapacity.
16: 00 – 17:30 - volná hra (pobyt venku – zahrada, hřiště; program v prostorách učebny)
Žádné komentáře:
Okomentovat
Abyste nebyli anonymní, budeme moc rádi, pokud ve výběru KOMENTOVAT JAKO vyberete předposlední možnost (název/adresa URL) a do políčka NÁZEV se podepíšete :)
Děkujeme za komentáře!