Hanka nás navštívila a představila projekt, v jednotlivých učebních skupinách se děti dozvěděly o životě mořských želv, ale i o problémech, které jsou s jejich životy spojené. Prostor byl i na diskusi, dotazy, přemýšlení.
V návaznosti na tomto dni jsme ale s želvím tématem zdaleka neskončili. Jednotlivé třídy měly vlastní činnosti a aktivity - a nebylo jich málo.
Učební skupina Dity vzala záchranu mořských želv ve velkém a jako svou 1. VÝZVU PANA PONOŽKY se pustili rovnou do „sběru želvích vajíček“. Výzva spočívala v tom, že pokud se jim povede nasbírat dostatečné množství želvích vajíček, zachrání jednu želví snůšku. A to by nebylo, aby nebylo… 😊
Pomyslná „želví vajíčka“ sbírali, například nejen za vypracovanou domácí práci a řadu dobrovolných úkolů, ale i za práci při vyučování.
Ve třídě Adély se děti seznámily s tangramem. Dokážeme z tangramu poskládat mořskou želvu?
Není to úplně jednoduché, ale každá snaha se cení:
A když nevíme, tak se jdeme podívat na nápovědu:
A co takhle postavit želvu bez předlohy? Proč ne :)
Druhostupňoví se o výtvarce pustili do malby želvy na plátno:I druhostupňoví pracovali s tangramem, tentokrát trochu složitěji než děti na prvním stupni. Ve třídě bylo sedm stanovišť s informacemi o želvách. Úkolem bylo najít nejzásadnější informace z každého podtématu a napsat je do želvy.
O želvách bylo i naše volné psaní - co nás napadne, co se nám honí hlavou, jaké myšlenky máme, ... to jsme psali do želv.
V angličtině a němčině děti zpracovaly životní cyklus želv.
Den s mořskými želvami nám otevřel oči. Nejen, že jsme se dozvěděli plno informací o želvách, ale i to, v jakém nebezpečí jsou a jak i my můžeme pomoci.
Více informací o projektu i o Hance najdete na www.morskezelvy.cz.
Dcera má také životní číslo 2 :)
OdpovědětVymazat